Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowicy

 

 

 

 

Zapytanie ofertowe

 

 

 

 Przedmiot zamówienia:

 

Wybór instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sosnowica, dnia 16.12.2020r.

Rozdział I - Nazwa i adres Zamawiającego

Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowicy, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica

Korespondencja pisemna: Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowicy, ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica

Nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego:  OPS.8120.4.2020

 Rozdział II - Tryb udzielenia zamówienia

  1. Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego, zwanego dalej ZO, do którego nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843, z późn. zm.), jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż progi unijne, o których mowa w art. 3 ust. 1 tej ustawy.
  2.  Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji, jawności i przejrzystości.

 Rozdział III - Opis przedmiotu zamówienia

  1. Nazwa postępowania nadana przez Zamawiającego:  Wybór instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy.
  2. Przedmiotem zamówienia jest wybór instytucji finansowej zarządzającej
    i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe dla Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Sosnowicy z warunkami zawartymi w niniejszym zapytaniu oraz na zasadach określonych w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1342).
  3. Istotne warunki zamówienia :
    1. Zapewnienie przez Wykonawcę wsparcia w procesie implementacji PPK w tym:
  1. przeprowadzenie kampanii informacyjnej wśród pracowników na temat PPK;
  2. przeszkolenie około 9 pracowników Zamawiającego wraz z dostarczeniem materiałów informacyjnych na temat pracowniczych planów kapitałowych;
  3. przeprowadzenie przeszkolenia wskazanych przez Zamawiającego pracowników z zakresu zasad i obsługi administracyjnej PPK;
  4. opracowanie harmonogramu wdrożenia PPK,
  5. inne działania proponowane przez Wykonawcę (Wykonawca zobowiązany jest
    je opisać w pkt III ppkt 1 Formularza Ofertowego).
    1. Kompleksowe wsparcie formalno-prawne związane z przygotowaniem PPK w tym:
  1. przygotowanie pełnej dokumentacji i wzorów dokumentów dotyczących PPK
    w wersji papierowej i elektronicznej,
  2. wsparcie prawne przy rozwiązywaniu problemów interpretacyjnych,
  3. opracowanie procedury wdrożenia PPK oraz zasad jego funkcjonowania
    w uzgodnieniu z Zamawiającym.
    1. Uruchomienie, wdrożenie i bieżąca obsługa PPK w tym:
  1. dedykowany koordynator/opiekun do współpracy z Zamawiającym;
  2. platforma internetowa i infolinia do bieżącej obsługi uczestników PPK;
  3. niezbędne wsparcie przy dostosowaniu programu kadrowo-płacowego KADRY I PŁACE posiadanego przez Zamawiającego;
  4. aplikacja dla Zamawiającego do zarządzania PPK przez internet.
  1. Informacje o Zamawiającym:

Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy informuje, że na dzień 1 grudnia 2020 r. liczba pracowników w Ośrodka Pomocy Społecznej z uwzględnieniem struktury wiekowej przedstawia się następująco:

WIEK

ILOŚĆ OSÓB

I

Do 39 lat

3

II

40 – 44 lat

3

III

45 – 49 lat

1

IV

50 – 54 lat

1

V

55 - 59  lat

1

VI

Równe lub więcej 60 lat

0

 

RAZEM

9

 

Rozdział IV - Termin wykonania zamówienia

 Termin realizacji przedmiotu zamówienia:

1.  Zawarcie umowy o zarządzanie PPK najpóźniej do dnia 31.12.2020r.,

2.  Zrealizowanie postanowień zawartych w Rozdziale III „Opis przedmiotu zamówienia"

    pkt.3 „Istotne warunki zamówienia" w terminie do dnia 26.03.2021r.,

3. Zawarcie umów o prowadzenie PPK najpóźniej do dnia 10.04.2020r.

Rozdział V - Informacje dotyczące ofert częściowych i wariantowych

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych.

Rozdział VI - Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania, w tym wymagane dokumenty potwierdzające spełnianie warunków (o ile są wymagane)

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:
  1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do ewidencji PPK prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju; Weryfikacja spełnienia warunków, o których mowa powyżej odbędzie się wg załączonego do Formularza Ofertowego dokumentu/wpisu w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione,
  2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia,
  3. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia; Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie w prowadzeniu Pracowniczych Planów Emerytalnych (PPE), Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK),
  4. nie wszczęto wobec nich postępowania o ogłoszenie upadłości/ likwidacji oraz nie została ogłoszona wobec nich upadłość/likwidacja.

Weryfikacja spełnienia warunku, o których mowa powyżej odbędzie się na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę w punkcie V Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego ZO.

Rozdział VII - Informacja o sposobie porozumiewania się    

Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami jest:

  1. Katarzyna Grzywaczewska,  e-mail: ops@sosnowica.pl, tel. 82 59-12-153

 Rozdział VIII - Opis sposobu przygotowania oferty

1. Wykonawca zobowiązany jest przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi
w zapytaniu ofertowym.

2. Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszego zapytania ofertowego.

3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

4. Ofertę należy przygotować w języku polskim.

5. Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do jej podpisania zgodnie z zasadami reprezentacji z aktualnego wpisu do właściwych rejestrów/ewidencji lub przez pełnomocnika/pełnomocników zgodnie z zakresem załączonego pisemnego pełnomocnictwa. Jeśli upoważnienie nie wynika z ogólnie dostępnych danych rejestrowych (wpis KRS, CEIDG) wówczas należy załączyć dokument poświadczający umocowanie danej osoby/ osób do podpisania oferty.

6. Wszelkie poprawki w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób i parafowane przez upoważnioną(e) osobę(y).

7. W przypadku, gdy Wykonawcą jest zakład ubezpieczeń, do oferty należy dołączyć regulamin lokowania środków ubezpieczeniowego funduszu kapitałowego oraz ogólne warunki ubezpieczenia.

8. Zamawiający wymaga, aby oferta zawierała co najmniej :

1) formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do zapytania,

2) oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych, zgodnie ze wzorem oświadczenia, który stanowi załącznik nr 2 do zapytania,

3) dokument potwierdzający wpis do ewidencji PPK prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju,

4) Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).

 Rozdział IX - Miejsce oraz termin składania ofert

 1. Ofertę należy złożyć do dnia: 23 grudnia 2020r. do godz.: 12:00 (decyduje data i godzina wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy).

2. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w dniu 23 grudnia 2020r.

3. Dopuszcza się złożenie oferty listownie lub osobiście w siedzibie Zamawiającego: Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowicy, ul . Spokojna 10, 21-230 Sosnowica.

 4. W tytule wiadomości/na kopercie proszę podać: „Wybór instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe ( PPK) dla Ośrodku Pomocy Społecznej w Sosnowicy".

 5. Złożenie ofert zostanie potwierdzone pieczęcią wpływu do Zamawiającego
z zaznaczeniem daty  złożenia. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

Rozdział X - Wybór oferty przez Zamawiającego

  1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:

KRYTERIUM

WAGA

SPOSÓB OBLICZANIA

 

 

 

Wartość zarządzanych aktywów w mld zł na dzień 30.11.2020 r. (bez PPK)

30%

Zamawiający oceni dane kryterium na podstawie wartości wskazanych przez Wykonawcę w pkt. II ppkt. A3 Formularza Ofertowego.

 

Zasady przyznawanej punktacji

 

Wartość najwyższa spośród złożonych ofert

Wartość = ............................................................................... X 30 punktowa                    Wartość oferty badanej

 

Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w danym kryterium to 30 pkt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wartość zarządzanych aktywów w tys. zł na dzień 30.11.2020 r. (PPE oraz PPK)

40%

Zamawiający oceni dane kryterium na podstawie wartości wskazanych przez Wykonawcę w pkt. II ppkt A4 Formularza Ofertowego

 

Zasady przyznawanej punktacji:

 

  1. PPE - Wartość zarządzanych aktywów w tys. zł na dzień 30.11.2020

 

Wartość najwyższa spośród złożonych ofert

Wartość = ..................................................................... X 20       punktowa                 Wartość oferty badanej

 

a) PPK - Wartość zarządzanych aktywów w tys. zł na dzień 30.11.2020r.

 

Wartość najwyższa spośród złożonych ofert

Wartość = ...................................................................... X 20       punktowa                   Wartość oferty badanej

 

 

Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawce w danym kryterium to 40 pkt.

 

 

 

Wynagrodzenie zmienne - za osiągnięty wynik (%)

30%

Zamawiający oceni dane kryterium na podstawie wartości wskazanych przez Wykonawcę w pkt. II ppkt B2 Formularza Ofertowego.

 

Zasady przyznawanej punktacji:

 

Koszt najniższy spośród złożonych ofert

Wartość = .................................................................................. X 30 punktowa             Koszty oferty badanej

 

 

Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w danym kryterium to 30 pkt.

 

 

2. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 3. Oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w w/w kryteriach oceny ofert zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.

 4. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert uzyska taką samą liczbę punktów, wyboru Zamawiający dokona na podstawie porównania i oceny przedstawionych ofert, w szczególności pod względem: warunków zarządzania środkami gromadzonymi w PPK,-  efektywności w zarządzaniu aktywami,-  posiadanego doświadczenia w zarządzaniu funduszami inwestycyjnymi lub- funduszami emerytalnymi. Wyboru dokonuje się mając na uwadze najlepiej rozumiany interes osób zatrudnionych.

5. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.

6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyjaśniania treści złożonych ofert.

7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji z wybranymi Wykonawcami.

8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niedokonania wyboru żadnej ze złożonych ofert bez uzasadnienia i podawania przyczyn. Zamawiający nie ponosi wobec Wykonawcy żadnej odpowiedzialności z tego tytułu, a Wykonawca zrzeka się dochodzenia w tym zakresie wszelkich roszczeń od Zamawiającego.

 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania bez wyboru ofert, unieważnienia konkursu ofert i swobodnego wyboru oferty oraz odstąpienia od zawarcia umowy.

10. Zamawiający jest uprawniony do swobodnego wyboru najkorzystniejszej oferty, która jest zgodna z wymaganiami Zamawiającego oraz jest zgodna z interesem Zamawiającego.

 11. W razie zaistnienia okoliczności powodujących, że zawarcie umowy lub jej wykonanie nie będzie leżeć w interesie Zamawiającego, Zamawiający ma prawo do odstąpienia od zawarcia umowy.

12. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy
w sprawie zamówienia, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny.

Rozdział XI - Informacje o wykluczeniu

 1. Z udziału w postępowaniu wyłączone są osoby, które powiązane są z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy
a Wykonawcą.

 2. W celu wskazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy obowiązani są przedłożyć Oświadczenie, którego wzór stanowi Załącznik Nr 2 do ZO zawarte w Formularzu ofertowym.

3. Wykonawcy, którzy nie przedłożą oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, zostaną odrzuceni z przyczyn formalnych.

Rozdział XII - Odrzucenie oferty

1. W niniejszym postępowaniu zostanie odrzucona oferta Wykonawcy który:

 a) złoży ofertę niezgodną z treścią niniejszego zapytania ofertowego,

 b) nie spełnia warunków udziału w postępowaniu,

c) złożył ofertę po terminie składania ofert.

Rozdział XIII - Informacje dotyczące RODO

 Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, str. 1) - zwanym dalej RODO - Zamawiający informuję, że:

 1. Administratorem Państwa danych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowicy reprezentowany przez Anna Krasińska z siedzibą 21-230 Sosnowica ul. Spokojna 10, tel. 82 59-12-153, mail ops@sosnowica.pl lub pisemnie na adres Administratora.

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: IOD@sosnowica.pl  lub pisemnie na adres Administratora.

 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem tj. „Wybór instytucji finansowej zarządzającej
i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) dla Ośrodka Pomocy Społecznej
w Sosnowicy".

4. Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom, z którymi Administrator ma zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz innym podmiotom upoważnionym na podstawie odpowiednich przepisów prawa. Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

5. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana nie jest wymogiem ustawowym, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, ale może być niezbędny do oceny ofert. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane
w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.

6. Zebrane dane będą przechowywane do chwili realizacji zadania zgodnie z celem
i podstawą przetwarzania, określonym w pkt III, na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 r. Nr 14 poz.67, z późn. zm.).

 7. Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu: 

-   prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,

-  prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,

-  prawo do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych,

-  prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

 8. Nie przysługuje Pani/Panu:

-  w związku z art. 17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych,

- osobowych,  prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,

-  na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych,

- osobowych, gdyż podst. prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust. 1 lit. c RODO,

 9. Jednocześnie Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowicy przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które zamawiający pośrednio pozyskał od wykonawcy, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust.5 RODO.

Rozdział XIV - Udzielenie zamówienia i dodatkowe informacje

 1. W przypadku, gdy treść oferty oraz złożonych przez Wykonawcę dokumentów jest niepełna, lub zawiera nieścisłości w stosunku do zakresu wymaganego w Zapytaniu, Zamawiający może, w uzasadnionych przypadkach, zwrócić się do Wykonawcy
o uzupełnienie braków lub udzielenie wyjaśnień, w wyznaczonym terminie.

 2. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny.

3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą po dokonaniu oceny ofert zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziale X.

 4. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana za najkorzystniejszą będzie poinformowany
o wyborze jego oferty.

5. Umowy zostaną zawarte na wzorze Wykonawcy, z uwzględnieniem wymagań określonych
w niniejszym Zapytaniu ofertowym oraz na podstawie deklaracji Wykonawcy zawartych w złożonym Formularzu Ofertowym. We wzorze umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zapisu o 3 miesięcznym okresie wypowiedzenia umowy przez Strony.

6. W przypadku gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą ocenę.

7. Umowę może podpisać w imieniu Wykonawcy osoba (osoby) upoważniona(e) do reprezentowania Wykonawcy.

 Rozdział XV – Załączniki

Następujące załączniki stanowią integralną część niniejszego zapytania ofertowego:

  1. Formularz ofertowy.
  2. Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych.

Kierownik Ośrodka Pomocy

Społecznej w Sosnowicy

Anna Krasińska

InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 8136

Utworzono dnia: 05.11.2015

Dokument wprowadził:
Admin

Dokument opublikował:
Administrator główny

Historia publikacjiHistoria publikacji:

16.12.2020, Administrator główny:

Dodanie załącznika Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego

16.12.2020, Administrator główny:

Dodanie załącznika Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego

16.12.2020, Administrator główny:

Edycja zakładki Zapytania ofertowe