Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Ogłoszenie o naborze na stanowisko: Podinspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

Utworzono dnia 27.05.2016
Czcionka:

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy ogłasza nabór na wolne stanowisko: PODINSPEKTOR DO SPRAW ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I ŚWIADCZEŃ Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

 

Jednostka ogłaszająca:       Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowicy ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica
Data ogłoszenia:                   2016-05-27
Termin składania dokumentów:   2016-06-10

Wymagania  niezbędne:

  • obywatelstwo polskie,
  • wykształcenie wyższe,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnej,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,
  • biegła obsługa komputera (WORD, EXCEL),
  • staż pracy – minimum 6 miesięcy.

Wymagania związane ze stanowiskiem:

  • znajomość przepisów prawa z zakresu stanowiska m.in.: ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
  • umiejętność interpretacji i zastosowania w praktyce obowiązujących przepisów prawa,
  • umiejętność jasnego i rzeczowego przekazywania informacji,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • zdolności analityczne i umiejętność stosowania przepisów,
  • odpowiedzialność i dobra organizacja,
  • inne wymagane przepisami prawa w tym zakresie.

Zakres obowiązków:

  • przyjmowanie i weryfikacja wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • współpraca z komornikami sądowymi w przedmiocie skuteczności egzekucji,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • współpraca z urzędami administracji publicznej za pomocą m.in. systemów teleinformatycznych, w zakresie koordynacji realizacji świadczeń rodzinnych,
  • samodzielne pozyskiwanie lub weryfikacja od organów podatkowych, emerytalno-rentowych oraz rejestrów publicznych drogą elektroniczną lub pisemną, informacji niezbędnych do prowadzenia postępowania administracyjnego dotyczącego przyznawania świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • prowadzenie ewidencji wniosków oraz wprowadzanie danych do systemu elektronicznego,
  • udzielanie stosownych informacji dla osób ubiegających się o przyznanie  świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego, o trybie postępowania i uprawnieniach tych osób,
  • przygotowywanie projektów pism, informacji, zaświadczeń i decyzji administracyjnych
     z zakresu świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  • realizowanie czynności techniczno-biurowych z zakresu obiegu dokumentów,
  • prowadzenie, zabezpieczenia i archiwizowanie (w wersji papierowej i elektronicznej) dokumentacji świadczeniobiorców,
  • przygotowywanie zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na wypłaty świadczeń oraz sporządzanie listy wypłat w/w świadczeń,
  • sporządzanie analiz i sprawozdawczości z realizacji w/w świadczeń,
  • prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń,
  • współpraca z pracownikami socjalnymi i pracownikiem księgowości OPS,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika OPS, zgodnie z obowiązującym prawem i odpowiadających rodzajowi wykonywanej pracy.

Wymagane dokumenty:

  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - załącznik nr 1
  • życiorys (CV) z aktualnym zdjęciem,
  • list motywacyjny,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • kserokopie zaświadczeń z ukończonych kursów, szkoleń, w przypadku ich posiadania,
  • kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów (w tym zaświadczeń z Powiatowego Urzędu Pracy o odbyciu stażu za jego pośrednictwem) albo oryginału zaświadczenia

o aktualnym zatrudnieniu z uwzględnieniem ewentualnych urlopów bezpłatnych – potwierdzających doświadczenie zawodowe,

  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu

z pełni praw publicznych, o nieposzlakowanej opinii, o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - załącznik nr 2,

  • oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które jest prowadzony nabór – w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na wstępne badania lekarskie do wskazanego lekarza medycyny pracy -załącznik nr 3,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą

z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2015r., poz 2135 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2014r., poz. 1202 z późn.zm.) – załącznik nr 4

Kserokopie składanych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez składającego dokumenty kandydata.

 

Warunki pracy:

  • praca biurowa,
  • podstawowy system czasu pracy: 8 godzin na dobę w godz. 730 – 1530 i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w jednomiesięcznym okresie rozliczeniowym,
  • miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowicy, 21-230 Sosnowica, ul. Spokojna 10,
  • narzędzia pracy: komputer (praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie)

i urządzenia biurowe,

  • wynagrodzenie ustalone zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009r. w sprawie wynagrodzenia pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z późn. zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej

w Sosnowicy,

  •  pierwsza umowa o pracę na czas określony do 6 miesięcy.


Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać do dnia 10 czerwca 2016r. do godz. 1500

  • Bezpośrednio w Ośrodku Pomocy Społecznej w Sosnowicy
  • Pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, 21-230 Sosnowica, ul. Spokojna 10

w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem kandydata z podanym adresem zwrotnym kandydata i dopiskiem: „ Konkurs na stanowisko – podinspektor do spraw świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Sosnowicy.

 

Uwagi:

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, Cv powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015r. poz. 2135 z późn. zm.)  oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z późn. zm.)’’, pod którą musi widnieć oryginalny podpis osoby ubiegającej się o zatrudnienie.

        W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła  do Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy w dniu wskazanym w ogłoszeniu. Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Oferty niekompletne, nie spełniające wymagań formalnych lub złożone po terminie zostaną odesłane kandydatom za pośrednictwem poczty. Otwarcie ofert nastąpi 13 czerwca 2016r. o godz. 900 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy. Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane telefonicznie.
W związku z powyższym prosimy w CV podać numer telefonu do kontaktu. Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Sosnowicy, na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowicy www.sosnowica.naszops.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Sosnowica.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 82 591 21 53.

ZAŁĄCZNIKI:

Załącznik

Utworzono dnia 27.05.2016, 13:18

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Zegar

Kalendarium

Kwiecień 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 97

W poprzednim tygodniu: 174

W tym miesiącu: 550

W poprzednim miesiącu: 682

Wszystkich: 35184

raport dostępności

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego